En lättande suck, men än är det inte över...

2010-08-25 - 09:43:10

Jag pratar förstås om betalningsanmärkningen som mer eller mindre blev slängd i ansiktet på mig, visserligen via mail, men iallafall. Den tog mig verkligen på sängen så att säga...
Min tanke var ju att det var något som låg hos något inkasso-företag, men när jag pratade med mamma om det igår så verkade det som att om man har en betalningsanmärkning så är det hos KRONOFOGDEN..! Där kan jag väl påstå att min panik blev riktigt stor, minst sagt...
KRONOFOGDEN finns liksom inte med i mina beräkningar, de ska inte finnas i mitt liv, det har jag lovat mig själv sedan tidig ålder. Och så kom detta!!!
Mamma tyckte att jag skulle försöka sluta tänka på det igår, eftersom jag ändå inte kunde göra något. Och istället ta tag i det som idag. Vilket jag gjorde...

Idag när jag vaknade ringde jag till KRONOFOGDEN för att kolla vad det var för betalningsanmärkning så vi kan få ett slut på det hela, även om jag kommer ha en "prick" hos dem i 3 ÅR!!! Stämplad för livet =( Så när jag kom fram till kundservice-personen så fick jag uppge mitt personnummer, och då berättade hon att de (KRONOFOGDEN) hade INGENTING REGISTRERAT PÅ MIG!!! Gissa om jag var glad när jag avslutade det samtalet?!
Kvinnan i kundservice tykte jag skulle kontakta företaget som nekat mig att handla på faktura och kolla vad de hade för kreditupplysningsföretag, så jag kunde komma i kontakt med dem. Sedan kan förhoppningsvis de i sin tur berätta vad det är för anmärking som ligger där. Så det ska jag göra imorgon när jag är ledig nästan hela dagen (om jag inte fått inloggninsuppgifterna från UC idag).

Grubblade igår på vad det kunde vara... Det enda jag (efter många olika tankebanor) kunde komma på att det kan vara, är en betalningspåminnlse-avgift som gått vidare. Jag fick en påminnelse en måndag, hade betalt in räkningen på torsdagen. Jag ringde företaget och de sa att de inte såg några pengar. Nej, det tar ju tre bankdagar: fredag, måndag och tisdag... De hade skickat påminnelsen på fredagen. Jag frågade om de kunde ta bort påminnelseavgiften, men NEJ! Frågade om jag skulle betala in påminnelsen jag fick men bara de 50 kronorna om påminnelse-avgiften låg på, med andra ord använda det ocr-numret. Men det tyckte tanten i andra änden inte... jag skulle slänga den räkningen och få ett nytt inbetalningskort av dem på posten med påminnelse-avgiften på. Vilket jag igår kom på att jag ALDRIG fick!!!
Om detta är anledningen till min betalningsanmärkning ska jag minst sagt ringa och skälla ut det företaget. Jag ska inte bli straffad för att de säger åt mig att göra vissa saker, och sedan inte själva står för vad de säger!!!

Nu ska jag ta mig bort till Programhanteringen!

Soo long...

//Roni☆

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0