April april din dumma sill...

2011-04-04 - 12:43:26
Det är inte första april idag, men det är mitt första inlägg i april (om man bortser från gårdagens citat)...

Jag skrev senast i onsdags och avslutade med att jag skulle göra mig iordning för att kunna åka iväg med älsklingen och handla. Vilket vi gjorde, tog oss även förbi Plantaget och köpte blommorna här till höger för att de skulle få pryda balkongen. 

I torsdags åkte jag iväg med Jessica och handlade lite, hon skjutsade sedan hem mig och jag diskade lite och bakade sedan lite kakor till Eltons dop. Därefter gjorde jag iordning lasagne (vet att jag skrev i förra inlägget att det skulle göras lasagne, men så blev det inte. Det blev pasta och prinskorv då). 

I fredags var det första april och jag var väldigt nojjig den dagen för att bli lurad, men jag klarade mig ganska bra faktiskt. Jag hämtade Nova vid 15.30-tiden och sedan gick vi hem till dem och kollade lite på tv och myste, sedan hämtade Gurra mig efter att ha varit ute hos sina föräldrar och bytit däck på bilen och tvättat den. 

I lördags blev det att ta sig upp skapligt för att komma till liv osv för att sedan vara hemma hos Jessica och David vid 10-tiden för att hjälpa dem med förberedelserna till dopet. Vid 12-tiden kom Gurra och hämtade mig för att jag skulle få komma hem och göra mig iordning, och fick även veta att han inte skulle följa med på dopet då han hade migrän. Känns ju lite dumt att han skulle bli gudfar till Elton och inte kunde komma, men men, då är det ju ibland. Jag tog mig sedan till kyrkan och fortsatte med att hjälpa till. 
Under dopet så var Elton jätte duktig, och även efteråt. Och det var god smörgåstårta och fikat efteråt var riktigt gott också. Efter dopet så följde jag med tillbaka till Jessica och David, blev sedan kvar där till framåt 21-tiden, då Gurra kom och hämtade mig och sedan käkade vi lite och somnade sedan båda två i soffan medan vi kollade på film ;)

Igår blev det åtminstonde lite sovmorgon, och efter lite frukost körde vi igång med att fixa på balkongen. Vi sopade, dammsög och skurade trallen, och räcket mm, jag tvättade fönstren och sedan fixade vi i blomlådorna (bilden ovan är tagen igår), när vi nästan var klara började det regna =( 
Sedan kom Fredrik över på en liten fika, och efter lite mat åkte vi iväg och handlade sedan åkte vi till Jessica och David och umgicks med våra vänner och vår gudson lite och fikade lite. 

Nu är det dags för lite mat i magen...

Puss o kram
//Roni☆

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0