Måndag - back to reality :(

2011-03-28 - 11:59:55

Jag är vekligen inget stort fan av måndagar, men det är en dag som behövs för att man ska lyckas komma till helgen igen, utan måndagar skulle inte helgen komma framåt...
Jag har just nu en motivation som är på en hög negativ nivå, jag är trött och seg, jag har ont i kroppen och är delvis smurf-färgad (mer om det om en stund). Då energin och motivationen tryter tänkte jag att en blogguppdatering kanske kunde vara lagom ansträngande. Jag skrev senast ett "ordentligt" inlägg den 18/3 så jag har ett par dagar att ta igen, men det löser vi =) 

Förra lördagen (19/3) skulle jag och Jessica ha åkt till Linköping och blivit stylade och fotade (det har jag skrivit om tidigare). Jag vaknade av att Jessica ringde och var genomförkyld, hon hade skickat ett sms (som jag missat), hon berättade att hon inte skulle kunna åka och undrade om hon skulle avboka och be om nytt tillfälle eller om hon skulle kolla om det var okej om Gurra följde med istället och vi kunde ta lite gemensamma bilder osv. Jag sa att det var bättre om hon kollade på ett nytt tillfälle, då min kära sambo inte verkade vara speciellt intresserad av ett följa med. Däremot tycker jag att vi nästa tillfälle ska vi verkligen försöka få med oss våra män så vi kan få lite fina parbilder. 
Så jag och Gurra (som egentligen skulle ut till sina föräldrar en sväng - men kände sig inte helt kry han heller) tog en myslördag, vi käkade gott och kollade på film mm, hade det riktigt mysigt. 

Förra söndagen (20/3) blev det en härlig sovmorgon, och efter frukost och lite segande bestämde vi oss för att cykla över till mamma på en lite fika. Vilken resulterade i en promenad med cykeln nästan hela vägen, då mitt bakdäck var mer eller mindre platt efter vintervilan på balkongen. Gick ner på stan för att pumpa däcket, vilket i sin tur ledde till att det blev ännu plattare, så vi fick gå upp till Skvallertorget där nästa pump finns, och därifrån kunde vi sedan cykla de sista biten till mamma. Tog en fika och sedan begav vi oss hemåt för att käka och njuta lite av det lilla som var kvar av helgen. 

I måndags var det dags för MaD-lektion och jag fick tillbaka mitt prov, jag gick dit med inställningen att jag bara skulle ha 2-3 rätt, hade tydligen lyckats skrapa ihop 7 rätt iallafall. Riktigt jävla värdelöst, men fortfarande bättre än vad jag trott. Det var ju närmare godkänt än NOLL iallafall, 7 poäng från NOLL och 5 från godkänd. 
Kom hem och tog det lugnt tills älsklingen kom hem och vi började med lite mat, tanken var att han sedan skulle åka ut till sina föräldrar och hämta lite saft mm, men det drog ut på tiden med maten, så det blev att skjuta på det. Hade efter maten lite mys i soffan till film. 

I tisdags träffade jag syrran för en sväng på stan. Hon shoppade lite och jag handlade födelsedagspresent till Jessica som hade sin födelsedag. Därefter skulle syrran på möte så jag begav mig iväg för att hämta upp Nova, och sedan hem till mamma (som var hemma hela förra veckan pga dubbelsidig lunginflammation) på en fika. Försökte övertala brorsan att skjutsa mig till Jessica, men det blev utan resultat. Gurra åkte direkt efter jobbet ut till sina föräldrar och hämtade saft och tvättade av bilen, sedan hämtade han upp mig och vi åkte hem till Jessica och David för att gratulera Jessica. Kom dit vid 17.30-tiden och i mitt huvud hade jag tänkt mig att vara där kanske i 2 timmar, det slutade med att vi åkte därifrån strax efter 21-tiden. Men vi hade väldigt trevligt =)

Natten bidrog med en udda dröm - Drömde att Gurras föräldrar berättade att de skulle sälja sitt hus, och de var lite sura på oss över att vi inte erbjudit oss att köpa huset. Jag försökte förklara att vi inte hade råd med hus nu när jag studerar, men det verkade inte spela någon roll. De tyckte även att det hade varit skönt att slippa dra in en massa mäklare osv, fast det hade de ju redan gjort innan vi ens fick reda på det. Gurras syskon kom över och deras föräldrar skulle berätta nyheten om huset.
Det ledde bara till ännu mer förvirring - jag gör denna del kort... De började med att gratulera mig en massa, och jag förstod verkligen ingenting, efter ett tag säger de att DE VET OM att jag är gravid, och att jag lika bra kan erkänna det. Jag berättar att jag inte ens själv vet om det, vad de än påstår. Då säger Gurras syster att det syns att jag är gravid - jag ber om ursäkt för att krossa deras förhoppningar, men det råkar vara såhär som jag ser ut. Men de fortsätter med att det inte var så de menade utan att jag har en glöd, ett sken - jag lyser och ser lycklig ut. Jag erkänner att jag är rätt lycklig, men fortfarande vet jag inget om graviditeten... 

I onsdags var det skola igen, först en MaD-lektion, sedan hem och ta det lugnt en stund innan jag började med maten för att sedan åka tillbaka till skolan för lite Wede. När jag kom hem därifrån blev det att kolla på Grey's Anatomy och sedan blev det sängen och jag fick något konstigt utbrott. Fattade verkligen inte alls vad det berodde på, men det kändes som en massa känslor som kom upp, och jag grät en massa, trots det var jag inte arg, förbannad, irriterad, ledsen eller speciellt upprörd för den delen heller. Jag bara freakade av någon anledning - letar fortfarande efter skälet...

I torsdags kom syrran hit vid 10.30-tiden och vi käkade en liten frukost och sedan gick vi ner på stan och solade lite, därefter åkte hon iväg för att hämta Natta och jag gick bort till Modeklipparna för att möte upp Jessica och Elton. Jessica satt i frisörstolen och Elton låg i vagnen och sov. När Jessica var klar gick vi en vända på stan och köpte dopkläder till Elton, sedan blev det en lunch på PAUS. Därefter bort till ICA för att handla lite till maten innan vi begav oss hemåt. När jag kom hem tog jag ett härligt skumbad, och därefter blev det mat och mys vid tv:n.

I fredags var det VÅFFELDAGEN och jag cyklade ner till ICA för att handla, och tog en fika/brunch med min kära mor på Lindahls. Blev även en massa MaD-plugg... När älsklingen sedan kom hem så åkte vi iväg till PLANTAGET och handlade lite blommor, blev lite tulpaner och några gröna krukväxter, då jag slängde många växter när vi fixade golvet i vardagsrummet. Nu vill jag bara göra iordning på balkongen också, blir nog snart dags för det. 
Sedan när vi kom hem så käkade vi våfflor och kollade på Let's Dance.

I lördags vaknade jag till av ett sms från min svägerska Karin - Tjo o go'morgon! Allt bra hoppas jjag? Taggad för ikväll?:) själv sk jag frulla lite, duscha o sen åka inåt stan..jag o Malin ses hos Jojo o fixar oss, dricker oss lite runda under fötterna o lunchar är tanken. Det är ju sagt 18 nere hos Milla, men vill du joina oss tidigare hos jojo så är du såklart mer än välkommen:) kram
Då jag typ sov svarade jag inte på messet, utan Karin ringde senare och berättade ungefär samma sak. Vi tog oss sedan upp ur sängen, käkade en brunch och fixade iordning lite med växterna som vi inhandlade dagen innan. Sedan gjorde jag mig iordning och Gurra skjutsade mig till Jojo, vi umgicks där och drack lite. Sedan blev det att gå iväg och bowla på EUROBOWL, kan väl kanske inte påstå att det gick speciellt bra. Efter bowlingen åkte några av oss iväg och köpte pizza och sedan hem till Milla där de andra var och så käkade vi. Efter lite snackande och drickande så begav vi oss iväg till Harrys. Blev en del dansande efter en stund i kön. Jag begav mig sedan hemåt vid 1-tiden då jag började få ont i huvudet och ännu ondare i fötterna än vad jag hade innan. 
När jag kom hem så var Gurra hemma och vi körde lite Donken och kollade på film innan vi ramlade i sängen.

Igår blev det en REJÄL sovmorgon, då man ställde om klockan till sommartid, blev det väldigt sent/tidigt för oss i säng, och därav sovmorgonen. Jag vaknade mörbultad och smurf-färgad - bowlingen och dansen tog ut sin rätt på kroppen, och jag misstänker starkt att även alkoholen har sin del av ansvaret för det också - det är väl bara att inse att man inte är 20 längre och orkar festa en massa, min kropp behöver åtminstonde 2 dagar på sig för att komma tillbaka till något som liknar verkligenheten iallafall, förr kunde man festa och parta både fredag och lördag, och kanske någon dag i veckan också - det är ju BARA att glömma nu! Men på tal om smurf-färgad kropp, som ni vet är smurfar blåa... Och jag ska inte försöka påstå att hela jag är blå, utan det är bara en fläck om jag ska vara ärlig (idag är det visserligen mer lila). Under bowlingen reagerade jag på att det gjorde ont i min högerarm när jag körde, fastnade på något sätt (fråga mig inte hur) med armen i bh-bågen och det gjorde verkligen ont, men inte FAN trodde jag att jag skulle ha en smurf-arm pga det. Men det går nog över det också. 
Så söndagen blev en "dagen-efter"-dag med ganska mycket segande, vi var dock iväg och handlade mat, men annars tog vi inte tag i direkt mycket... 

Idag - då var vi framme vid denna dag, hittills har det ju inte hunnit hända så speciellt mycket. Jag vaknade vid 8.30-tiden, segade mig kvar i sängen en stund och haft lite ångest över att det är måndag igen... Jag var/är verkligen inte redo för måndag redan. Och självklart har jag kollat facebook, och sedan messat lite med Veronica (inte jag själv då) som ska komma hit i eftermiddag och fixa min naglar. Ska bli härligt att bli lite bortskämd på hemmaplan =) Det var evigheter sedan som jag fixade naglarna, men nu är det dags igen =D Kollade med henne om det gick bra att göra några förlängningar (det behövs inte på alla naglar), mina naglar gillade inte riktigt bowlingen i lördags, så det blev lite hack och saker. Men med géle så brukar mina naglar växa en massa så det behövs ju ingen förlängning på de som redan är ganska långa. Så det blir bara förstärkning så de inte ska gå av, snygg och fräsh fransk manikyr =) Vårfina händer - me like =)
Nu ska jag försöka plocka iordning lite här hemma så vi har någonstans att vara i eftermiddag när Veronica kommer hit. 

Får se när nästa inlägg kommer, jag önskar er en trevlig vecka =)
Soo long...
//Roni☆

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0