Känner mig vissen idag...

2011-03-30 - 15:13:41
Skrev detsamma på facebook, och Bina tyckte jag skulle ta en dusch så jag blev lite vattnad och kunde titta upp igen. Mamma undrade om hon skulle komma över med lite näring, svarade att det kanske kunde vara bra då jag bara har Orkidé-näring hemma, och jag ser inte mig själv som en Orkidé. 
Visserligen så vill inte mina Orkidéer blomma överhuvudtaget, så det kanske kan ligga något i det iallafall...

I måndags kom Veronica hit och fixade min naglar, därefter blev det mat och en härlig myskväll. 

Igår var jag ledig från skolan. Bakade en sockerkaka som jag skulle ta med när jag hämtade Nova så vi kunde ta en lite fika. Sedan efter en dusch mötte jag upp Jensa på stan och vi letade reda på en dop-present till Elton innan vi gick hem hit för att lämna presenten och hämta sockerkakan. När vi kom hem till dem så käkade lite lite SpicyHot innan jag gick och hämtade Nova. 
När vi kom hem kom jag och Nova på något sätt in på en konversation om barn, och hon sa att jag skulle ha 3 barn, och att när jag får barn så kan hon ge de välling. Sedan ska hon och Natta vara barnvakt, jag tror att det krävs någon som är lite äldre också, även om jag inte ska ha barn nu så bör hon ju iallafall vara en 15 år innan hon är barnvakt själv. 
Vi tog sedan en fika ihop med våra bröder, och sedan målade vi nagellack och kollade på Tingerling. När mamma och Kenta kom hem så skjutsade Jensa hem mig. Jag och Gurra käkade mat och sedan var det lite springande till och från tvättstugan och därefter seg i soffan. Kollade TRADERA lite också, lade bud på två olika produkter så vi får se vad som händer. 

Idag vaknade jag med denna vissna-känslan, känner mig väldigt bläig, väldigt bläig!
Ringde Ulrika angående jobb i sommar, och hon lät väldigt positiv till det, hon skulle fixa med sommarvikarier denna vecka och sedan höra av sig under nästa vecka. Så nu håller vi tummarna =) 

Fick erbjudande om en hund igår från mamma, hon hade en kollega som hade hand om en hund som behövde nytt hem. En 1-årig Husky-hanne, jag är verkligen sugen, men känner att det är så mycket som man inte tänker på när man skaffar hund. Det är inte bara ansvaret utan även en massa merkostnader, det är försäkring och maten och sedan är det bra om man har pengar när det gäller veterinär osv. Vore verkligen jätte mysigt, men jag tror vi får vänta tills vi vet lite mer om hur vår framtid kommer att se ut med jobb osv, en hund lever ju iallfall oftast i ungefär 10 år. Känner att det vore lättare med en liten vovve då iallafall, det blir inte samma matkonto, och dessutom är det lättare att ta med sig en liten hund till olika ställen. Har nog även blivit lite bekväm vid att man inte behöver ta hänsyn till så många. 

Pratade med Jessica idag angående dopet på lördag, hon undrade om jag kunde baka lite till dess, så imorgon ska vi åka iväg och handla ingredienser så jag kan baka därefter. Hon undrade även om jag ville sjunga något på dopet, vilket jag HEMSKT gärna skulle vilja göra, men jag känner att jag skulle behöva lite mer tid på mig. Tid till att memorera texten igen och tid till att hinna repa på komp. Så vi kom överens om att det inte blev någon sång, känns lite tråkigt att jag inte gör dem den tjänsten, men samtidigt måste jag vara lite rättvis mot mig själv. 

Nu ska jag göra mig redo för att ta mig iväg när älsklingen kommer hem och handla lite så vi kan göra lasagne sen *mums* =)

Puss o kram...
//Roni☆

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0